Инсталиране на кола
Как да инсталираме кола, step by step.
1. Трябва да свалим колата от интернет, да вземем следния модел - BMW M5 E60Тази както и повечето други коли представлява един архивен файл(rar, zip, ace...) - разархивираме този файл
в някоя папка на хард диска, вътре има три файла - "sultan.dff", "sultan.txd" и "Read This.txt"
"sultan.dff" е формата на колата, а .txd са текстурите(фарове, прозорци, надписи по купето...)
Надявам се дотук всичко е ясно, да минем към съществената част...
2. Трябва ни програмата IMG Tool
Задължително версия 2.0 - предишните не разботят на San Andreas!
Като пуснем програмата, трябва да отворим файла който съдържа колите в играта.
В програмата натискаме File -> open(Ctrl + L) сега трябва да намерим файла "gta3.img"*, той се намира в
директорията на играта папка "models"(...GTA San Andreas\models). Като отворим въпросния файл,
изчакваме програмата да покаже всички модели и текстури който са в него...
3. Сега да намерим файловете на колата която искаме за заместим със свалената от интернет(BMW-то)
В IMG Tool-а натискате EDIT -> Find(F2) и пишем "sultan.txd"(без кавичките разбирасе).
Програмата ще маркира файла който търсим - натискаме десен бутон върху този файл и "Replace".
Ще се покаже прозорец чрез който трябва да изберем файла с който да заместим "sultan.txd"
избираме файла "sultan.txd" който сложихме някаде на хард диска в точка 1.
Сега трябва да направим същото и с .dff файла - търсим го в gta3.img и заместваме със сваления от интернет.
4. Много важно е като свършим с инсталирането на колата в IMG Tool-а да натиснем Commands -> Rebuild Archive !
Ако инсталирате много коли една след друга може да направите това като свършите с всички. Ако него направите,
няма да има разлика в играта поне в началото, но ако инсталирате 10-15 коли е него направите ще видите как
играта започва да върви много по забавено и да накъсва което си е истински проблем при по бавни компютри. - Засега сме наполовина готови с работата, ако сега пуснем играта, тя ще тръгне и новата кола ще е там,
на мястото на колата Sultan(странно име за кола...)Проблема е, че окачването още не е каквото трябва...
Може да видите клипче което показва всичко направено дотук, благодарение на TheThing.
- Вече може спокоино да затворим IMG Tool и да продължим нататък.
5. Ще ни трябва и третият файл който беше в архива с колата, именно "Read This.txt"
Среща се още като ReadMe.txt :)
Като отворим файла ще видим инструкции как да инсталираме колата на англииски(случва се да е на немски или руски)
Щом четете това значи неможете да си преведете описанието на англииски или просто ви мързи, в което няма нищо лишо, продължаваме...
Най отгоре се вижда името на колата, създателя и за коя игра е направена. Нас ни интересува
Color Setup for your CARCOLS.DAT - File: sultan, 90,25, 0,24, 55,29, 42,35, 125,26, 26,37 Това са цветовете на колата, всяка една от тези цифри означава различен цвят с който ще виждаме
тази кола в играта.
Сега трябва да копираме целия ред с името на колата и цифрите след него.
Отваряме файла "carcols.dat" който се намира в папка /data/ в основната папка на играта(GTA San Andreas\data)
-Отваря се с NotePad ;)
Вътре ще видим описание всеки интервал от цифри какъв цвят изобразява, а под това описание ще видим
коя кола каква група от цветове има.
На нас ни трябва "sultan", намираме реда кайто започва със "sultan" и го заместваме с
този от фаила с колата(който копирахме)
Така новата кола ще има и нови цветове.
6. Малко по-надолу ще видим ред започващ с "sultan 1800.0 4400.0 2.4 0.0 0.1 ...."
Това е окачването на колата, единственото изключение първото число след името - това е тежеста.
Кпираме този ред от "Reas This.txt", отваряме файл Handling.cfg който също се намира в папка /data/
намираме реда започващ със "sultan" и го заместваме с копирания.
- След направеното дотук имаме нова кола с нови цветове и окачване.
В тази кола няма, но в някои има ред които трябва да се сложи в фаил на име "vehicles.ide"
Принципа е същия, разликата е че там редовете започват с номер. Ако във файла с коата имаме ред
започващ с 560, копираме го и заместваме с него ред с номер 560 от "vehicles.ide"
7. Остана само още едно нещо. В файла от който досега копирахме ще видим и следния текст
Configline for your CARMODS.DAT - File:
--------------------------------------
sultan, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw,
Това са частите на колата който може да сложим в някои от гатажите за тунинг.
Копираме "sultan, nto_b_l, nto_b_s, nto_b_tw," после отваряме "CARMODS.DAT" който е в папка /data/
намиране реда започващ с "sultan" и го заместваме с копирания.
- Сега вече имаме инсталирана кола която може спокоино да караме из San Andreas.